Khamis, 5 Februari 2009

CINTA YANG MAHA ESA......

Benarkah cinta itu buta?????atau
ia hanyalah satu kuasa halusinasi yang
mampu menghayutkan manusia....
Ada yang beranggapan bahawa cinta juga
satu kuasa mistik yang mampu memberi manusia
harapan untuk disayangi dan menyayangi.....

Adakah benar itu dinamakan cinta??????





Sedarlah wahai manusia bahawa
cinta kepada maha pencipta
merupakan tembok utama dalam mencari tafsiran
sebenar mengenai cinta......


Sesungguhnya cinta kepada yang maha pencipta adalah cinta yang paling suci.....

7 ulasan:

Amalina berkata...

salam ieyra,
kalo cinta itu buta,
pasti kita akan meraba,
dan meraba itu dosa,
oleh itu cintailah ALLAH YANG MAHA ESA
kerana itulah cinta yang setia.

Kamezaim berkata...

Amalina,cinta mestilah kena meraba sbb klu tak raba mcm mana nak rasa nikmatnya cinta..hehe tapi meraba selepas sah lerr...hehe ha ieyra,jgn nak raba pakcik sebelah rumah plak.. hehe raba uncle xpe.. ekekeke

Idalara berkata...

ieyra..sbnrnya cinta tu tak buta tapi org yang bercinta tu yang membutakan mata mereka..dan kalau kita rasa kita kekurangan cinta Allah sentiasa ada untuk kita cintai dan mencintai kita.
dan auntie rasa matahati auntie ni buta kerana jatuh cinta pada org yang tk sepatutnya...

ieyra berkata...

amalina:thanx coz sudi komen...


uncle kamezaim:uncle xtau pakcik sebelah umah ieyra ni datuk tau tak.....kalu raba pun maybe boleh jadi datin...hahahaha


auntie idalara:auntie kehidupan ni penuh dgn dugaan dan cubaan...maybe auntie hanya diuji tahap ketabahan auntie tu je......masih blom terlambat untuk mencari yang lain...hahaha

guswal berkata...

cinta pada YANG MAHA ESA adalah cinta sejati seharusnya diraih. TanpaNya kita tak bisa apa2

ieyra berkata...

guswal:salam perkenalan....

ONE ZABA berkata...

si buta jatuh cinta pada si buta lagi dasyat. itulah namanya cinta sibuta. atas dasar apa agaknya cinta mereka itu.

aku...cinta pada semua.